העדר גיוון - אם תשווקו באמצעי תקשורת אחד בלבד: טלוויזיה, בעיתונות הכתובה או באינטרנט, יש סיכון כי תגיעו רק לחלק מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
אי התמקדות בעסקאות חוזרות, בלקוחות חוזרים - ככלל אצבע, עסקאות חוזרות מהוות בדרך כלל 80% מהיקף העסקאות של העסק. נתון זה לחלק גדול מהעסקים. לעתים קרובות מסעות השיווק מתמקדים בעיקר במשיכת לקוחות חדשים ולא בבניית וחיזוק הקשרים עם הלקוחות הקיימים.כידוע, עלות רכישת לקוח חדש לרוב גבוהה יותר משימור לקוח קיים, התייחסות ללקוחות/עסקאות חוזרות כאל "מובנים מאליהם", ללא השקעה מתמדת של חשיבה על שימורם, עלולה לגרום, בסביבה תחרותית, לפגיעה עתידית בהכנסות העסק.
התחלה מאוחרת מדי - יש לתזמן את מסעות השיווק לפי מועד השקת מוצרים או שירותים חדשים, מבצעי סוף עונה או אירוע שימשוך עסקים. לשם כך יש להתכונן מראש על מנת "להקיף" את האירוע בחשיפה- הן ביצירת צפייה לפני, והן בחשיפה מקסימאלית של האירוע/המוצר סמוך למועד- על כל אלה להיות מתוכננים מראש על מנת למקסם את האפקט השיווקי.
העדר מסר שיווק ברור - מסרים שיווקים מאולצים, מבולבלים, מתוחכמים מדי או ארוכים מדי עלולים לפספס לחלוטין את קהל היעד. התוכנית השיווקית החכמה ביותר לא תצליח אם איש לא יבין אותה.
הפרזות - אם זה נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי, זה כנראה כך. התלהבות רבה מדי במסר השיווקי מרחיקה את הקהל.
התעלמות מהעובדה שבמאמצים איטיים ועקביים מנצחים במרוץ - אם תשקיעו את כל תקציב השיווק במודעת פרסומת באירוע ענק אחד, כמו אירוע ספורט בטלוויזיה, מה תעשו לאחר מכן? שיווק פירושו בניית מוניטין לאורך זמן באמצעות חשיפה מתמשכת.
אי קבלת משוב - בחנו את רעיונות השיווק שלהם וארגנו קבוצות מיקוד. אל תשיקו מוצר לפני שקיבלתם משוב עליו.
ביצוע שינוי לשם השינוי בלבד - גם אם נמאס לכם מתוכנית השיווק שלכם, זה לא אומר שהיא לא פועלת. משווקים רבים מדי עורכים שינויים רק כי הם סבורים שהם חייבים. לעתים קרובות דווקא נוסחה בדוקה מצליחה יותר.
ככלל לפני כל עסקה אספו מידע שיווקי אודות החברה שאיתה אתם עושים עסקים ובצעו ניהול סיכונים.
כותב תוכן מקצועי על מגוון תחומים: אינדקס עסקים, מידע על חברות ועוד.